Detox dag 2

22 Mar
image

Spork - sked, kniv och gaffel i ett

Gillar min gula Spork väldigt mycket. Har också en orange och så den lilla blå.
Numera ligger en av dem alltid i väskan eller ryggsäcken. Perfekt för lunchlåda, avokado eller en chiagröt på flajen.

Idag hjälpte det dock inte att ha sporken i väskan när jag inte hade någon mat med mig!
Istället köpte jag en färdigpressad morotsjuice på Konsum och drack som mellanmål då vi fixade med sopor till tippen och lite andra ärenden på byn.

image

Morotsjuice

Dag två i detoxen känns ganska bra, hade fruktansvärt ont i huvudet igår och bara lite i förmiddags. Det är skönt när det släpper.

Min plan är att äta en mix av raw och varm mat. TCM-läkaren vill gärna att jag äter varmt för att hålla värmen bättre. Dessutom mättar det på ett lite annat sätt.

image

Utrensning hemma

Så jag fortsätter ta hand om kroppen på bästa vis och varsamt rensa ut skräp och gammalt jox.

Dag 22 i #Blogg100

Lämna en kommentar