Jag får ha roligt!

14 Feb

OLYMPUS DIGITAL CAMERASitter lite trött och ändå nöjt nyfiken och funderar. Igår kom en insikt som känns helt livsavgörande. Det var någonstans på promenaden från Dockan till Triangeln i Malmö, via Slottsparken och Stadsbiblioteket som insikten damp ner och efter det känner jag mig så nöjt glad, tacksam och nyfiken.

wpid-DSC_1068.jpg

Köpte blommor igår.

Plötsligt var det som att något lossnade, jag fick ny energi och även om jag kom hem sent städade jag köket, gjorde matlåda till Anders, skrev små söta lappar och flinade nöjt. Jag hade roligt helt enkelt! Och sedan dess har jag haft roligt. Så roligt att jag hade svårt att somna, hela min världsbild hade ändrats och jag kunde inte sluta fundera över vad det innebär. Därför är jag lite trött, för imorse kunde jag inte låta bli att gå upp – vad kommer att hända idag som glädjer mig? Vad kommer att hända idag?Senaste tiden har jag flera gånger trott att jag nått en punkt där saker förändras på riktigt, i grunden,  men nu tror jag inte utan jag vet. Fast jag vågar knappt skriva det, för jag är lite, lite rädd att mista det. Insikten. Mista känslan och magin. Och jag tror att onsdagen 13 februari 2013 var en avgörande dag. På flera vis. Jag hade roligt.

Matlådan

Matlådan

Vilken som var min insikt? Det känns så självklart att det knappt är lönt att dela den, men för mig har det tydligen varit en stor blockering. Jag får ha roligt! Det var min insikt, en sann aha-känsla. Jag får ha roligt! Inget måste vara tungt

Grattis till livet!

Grattis till livet!

och arbetssamt, utan jag får ha roligt!

Jag får göra det jag älskar och tycker om, och jag får ha roligt! Det är ok. Det finns inga krav eller måsten utan jag får ha roligt! Vilken jädra befrielse! Alltså, jag har ju inte ens vetat att jag var fast i detta, utan befrielsen kom som en överraskning. Jag får ha roligt! Jag har ingen aning om vad det här kommer att innebära för mig, men det känns som att allt kommer att vara roligt. Imorse skrattade jag tidigt på morgonen, och Anders kallade mig för Gerhard (min pappa heter det och jag likande väl honom på något vis) då jag nöjt stod och flinade över den söta lappen som jag lagt på hans matlåda. Skitnöjd och glad. Jag få ha roligt!

En hälsning frånM. Atlåda

En hälsning från
M. Atlåda

Det känns som en sådan befrielse att allt kommer att bli precis så bra som det är meningen att det ska, och som jag förtjänar. Jagsmoothielör (22) behöver inte slita eller kämpa, utan jag kan tillåta mig att ha roligt och göra det jag tycker om. Då blir det bra! Så vad vill och ska jag göra då? Vara ute och mixa gröna smoothies ihop med barn i skolan kanske och sprida glädje och kunskap kring vikten av vår hälsa och vad vi äter. Köra inspirerande glada workshops för vuxna som vill ta sitt liv och sin hälsa till nästa nivå, och mitt magic trick är raw food och green smoothies. Kanske jag ska ut och rida en sväng i skogen, för det är roligt. Det får jag ha! Jag får ha roligt! Och jag måste inte ens göra något, jag kan bara vara. Precis såhär, som jag är. Tacksam för det!

wa-2012-2867

Jag får ha roligt!
Fotograf: Lotta Woxberg

Inget måste vara tungt och tråkigt, eller motstånd, när jag släpper mig själv fri så får jag ha roligt. Det ska jag se till att ha. Och jag älskar livet. Det är också okej. Vem som hållit mig instängd såhär länge vet jag inte, jag har mina teorier om var det kanske började, men strunt samma! Nu har jag släppt mig själv fri och tillåtit mig att leva på ett nytt friare sätt. Det känns fantastiskt. Tack alla inblandade, jag älskar livet!

Lämna en kommentar